شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان البرز
ساعت: 15:07 منتشر شده در مورخ: 1399/03/12 شناسه خبر: 1614376
سریال ماه رمضانی شبکه یک زیر ذره‌بین:

زیرخاکی؛ حوادث تاریخی ایران را با زبان طنزآموز بازآفرینی کرد

زیرخاکی؛ حوادث تاریخی ایران را با زبان طنزآموز بازآفرینی کرد
علی احمدی شیرین گفت: حوادث سیاسی اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 تم اصلی ساخته های اوست، شخصیت پردازی های هنرمندانه، نقش آفرینی های در خور توجه بازیگران در کنار کارگردانی درست به مجموعه های تلویزیونی سامان رنگ و شکل خاصی داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «علی احمدی شیرین» منتقد سینما و تلویزیون در نقد سریال ماه رمضانی "زیرخاکی" به کارگردانی جلیل سامان در یادداشتی اختصاصی برای "تیتریک" نوشت: پرونده هنری جلیل سامان به عنوان نویسنده و کارگردان سریال های تلویزیونی، ارمغان تاریکی، پروانه، نفس و زیرخاکی قابل بررسی و ستایش است.

حوادث سیاسی اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 تم اصلی ساخته های اوست، شخصیت پردازی های هنرمندانه، نقش آفرینی های در خور توجه بازیگران در کنار کارگردانی درست به مجموعه های تلویزیونی سامان رنگ و شکل خاصی داده اند.

زیرخاکی تجربه ای جدید در پرونده کاری جلیل سامان محسوب می شود. او این بار با رویکردی طنازانه نحوه عملکرد جریان های سیاسی فعال در سالهای پرتنش انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده است.

زوج پژمان جمشیدی و ژاله صامتی به عنوان بازیگران اصلی مجموعه زیرخاکی به خوبی از عهده ایفای نقش های خود برآمده اند، حضور هادی حجازی فر چه در نقش پدر فریبرز و چه در نقش فرهاد برادر فریبرز به خلق لحظه های پرکشش مجموعه از نقاط قوت مجموعه محسوب می شود.

زیرخاکی هم در شرح حوادث سیاسی زمان خود و هم در خلق لحظاتی شاد برای مخاطبان موفق عمل کرده است، روایت تاریخ معاصر ایران که لبریز از اتفاقات و حوادث تلخ و دردآور است به زبان طنز آزمونی خطرناک، تازه و حساس است که جلیل سامان با هوشمندی از آن سربلند بیرون آمده است.

زیرخاکی در ترکیب درست فرم، محتوا و رضایتمندی تماشاگران به یک میزان موفق عمل کرده است. فصل بعدی سریال زیرخاکی در صورت تولید و پخش می تواند خاطره ای ماندگار و خوشایند در ذهن مخاطبان تلویزیون ثبت کند.

اکنون جلیل سامان را به عنوان کارگردانی می شناسیم که با بهره گیری از تخیل، تحقیق و نوآوری حوادث تاریخی ایران را طوری بازآفرینی می کند که قابل باور و جذاب به نظر می آیند.

شناخت سلیقه مخاطب و تولید آثار تلویزیون بر اساس نیاز مخاطب نه علایق شخصی سازنده، نسخه ایست که باید مورد توجه بعضی از سازندگان مجموعه های تلویزیونی قرار بگیرد که سالهاست با صرف هزینه های هنگفت مجموعه هایی بی مخاطب کلیشه ای و خسته کننده تولید می کنند.

زیر خاکی می تواند به عنوان الگویی مناسب برای طرح موضوعات حساس و مبهم اجتماعی و سیاسی مورد توجه قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/

https://new.dana.ir/1614376
ارسال نظر
نظرات